2009. november 18.

(500) Days of Summer

| | Leave a Comment
Nem vagyok egy nagy romantikus vígjáték rajongó. Sőt, egyes filmektől ebből a kategóriából egyenesen herótom van, főleg a Freddy Prince Jr. féle, semmit mondó sablonos alkotásoktól. De persze biztos ezek is szépek meg jók, a maguk módján. Viszont én inkább kihagyom őket a továbbiakban. Ahogy azt eddig is tettem.

De itt van a (500) Days of Summer. Ez egy elég kellemes csalódás volt, de tényleg. Bár az elején a narrátor (mert bizony az is van) figyelmeztet minket, hogy ez nem egy tipikus love story, annyira nem foglalkoztam ezzel a mondattal. Pedig igaza volt, nagyon is igaza. Igazából a megannyi jobbnál jobb kritika miatt vettem rá magam, hogy megnézzem ezt a filmet.

A film úgy indul, hogy egy rövid bevezető, majd a 290. napot látjuk. Tom ki van akadva, mert a barátnője, Summer szakított vele. Aztán vissza az elejére mármint az első napra, a film pedig ide-oda ugrál az időben. Minden jelenet előtt jelzi, hogy hányadik napot is látjuk. És egyáltalán nem zavaró ez a nagy összevisszaság, sőt: az első számú pozitívum mindenképp ez.
Míg Tom (Joseph Gordon-Levitt) az a fajta srác, aki egész életében az igazit kereste, addig Summer (Zooey Deschanel) nem hisz a szerelemben, inkább szabadon éli ki magát, amíg fiatal. Summer egy új alkalmazott, ahol Tom dolgozik, a srác pedig amolyan szerelem első látásra stílusban kezd rányomulni. Ez tényleg nem egy újabb, snassz szerelmes vígjáték. Bár tény, hogy nem is az a jaj de vicces film, de azért akad pár jobb poén. Itt inkább a kialakuló kapcsolatra próbáltak összpontosítani, azt pedig jól összekuszálva, de azért lehet követni a dolgokat.
Tom figurája már majdnem a lúzer kategóriába megy át, de szerencsére azért valamivel magabiztosabb srácot kapunk.
Az időbeli ugrabugrák és a kiváló színészi játékok mellett, amik sokat dobnak a filmen, azok a zenék. A soundtrack megfelelően tükrözi a film hangulatát, és ennél több úgy gondolom, nem is kell.

Engem a (500) Days of Summer teljesen jó hangulatba hozott, szerintem mindenki nézze meg, aki tudja. Legalábbis én nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek. Még azoknak is, akik nem rajonganak a hasonló stílusú filmekért. Én is ilyen vagyok, de ez nálam bejövős. Amúgy pont azon gondolkoztam, hogy ha nincsenek összekeverve a napok, ez a film úgy is teljesen jó lett volna.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet