2010. február 20.

Azonosság - Identity (2003)

| | 2 comments
Oké, tudom, hogy ez nem mai film, mert hát 2003 elég régen volt már, de nekem ez eddig valahogy kimaradt az életemből. Persze jobb későn, mint soha, és végre beiktattam ezt is. Idegőrlő thriller és horror keverékre vágysz? Az Azonosság pont a Te filmed.

A történet nagy körvonalakban annyi, hogy tíz, egymás számára idegen embert a nagy esőzés okozta árvíz egy útszéli, lerobbant motelbe invitált. Itt rekedtek, és nem tudnak tovább menni. Valaki gyilkolni kezdi őket, szépen sorban. Mindeközben a történet másik szálán (mert néha kapunk egy másik helyszínről is jeleneteket) egy sorozatgyilkos ügyét tárgyalják újra, akit 24 óra múlva kivégeznek.

Snassz lenne a történet? Igen, először én sem számítottam sok extra dologra, de sokszor csak lestem, hiszen végig izgalomban tart minket a film. Kapunk váratlan fordulatokat, ez nem vitás. A bezártság érzet, amellyel a szereplők küzdenek, már csak az Alan Silvestri által komponált hátborzongató zenei aláfestés miatt is kihat ránk, az egész film nyomasztó légköre, a szüntelen esőzés, mind-mind csak borzolják a kedélyeket, szóval egy percig sem fogunk unatkozni.


A filmben nincsenek nagyon üresjáratok. Oké, az első jelenetet nem értettem, de szépen, sorban lassan mindenre választ kapunk. A kivitelezése annak, hogy ki, hogyan, miért jutott el a motelbe, pedig briliáns. Bár merőben emlékeztetett a 11:14 című filmre. A két film ugyan egy évben készült, most ne menjünk bele, lehet csak a véletlen műve.


A végére persze mindenre választ kapunk, egy elég nagyot csavarnak a sztorin, amikor kiderül minden. És akkor még nincs vége, mert ez itt egy olyasfajta horror, amelynek még az utolsó percében húznak egyet azon a bizonyos csavaron. Még ha nem is olyan erős az a bizonyos csavaron való húzás, mint amire számítunk időközben.

John Cusack remekül játszik. Legutóbb a 2012-ben láthattuk, ott sem volt gyenge, nem úgy mint a film, de most az Azonosságban megint kitesz magáért. Komolyan, sokszor durván hasonlít Edward Nortonra. Vagy ez csak nekem tűnt fel?

De van még Amanda Peet is, és ha csak egy rövid időre is, de nekem kellemes meglepetés volt Holmes „Donnie Darko apja” Osborne is.


Azonosság.

Tehát ez egy tényleg borzongatós film, legalábbis nekem így jött át. Hogy hogyan is maradhatott ki eddig, nem értem, sajnálom, hogy csak most láttam. Akinél eddig kimaradt, de vevő az ilyesfajta mozikra, az feltétlenül iktassa be, de csakis késő este! A történet csavaros, a szereplők jól játszanak, a végén pedig ha nem is nagyon, de leesik az állunk. Még ha nem is erre a végkifejletre számít az ember, azért ez sem az a gyenge típus. Szóval az Azonosság nálam 7 pont lett így, ezt tényleg nyugodt szívvel ajánlom, de tekintettel a sztorira, újranézni már nem akkora élmény, mint elsőre, amikor még csak találgatjuk, valójában mi is zajlik le itt.

2 megjegyzés:

  1. nekem is tetszett, jo film volt ;) és megérte a bejegyzést (: fenn a lépcső tetején..

    VálaszTörlés
  2. nem volt gyenge, ez tény. bár a vége egy fokkal lehetett volna jobb is.

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet