2010. április 26.

Kick-Ass

| | Leave a Comment

Lehet, hogy nem a legjobb ötlet volt a Vasember 2 premier előtt pár nappal megnézni ezt a filmet, mivel most olyannyira a hatása alatt vagyok, hogy egy icipicit csüggedt a lelkesedésem Tony Stark felé. Miért? Hát mert a Kick-Ass-től úgy körülbelül azt kaptam, amire számítottam…na jó, annál sokkal többet!
Vicces? Megvolt. Látványos? Kipipálva. Brutális és kegyetlen? Naná, hogy! Az igazat megvallva ennyire pörgős filmet mostanában nem láttam. Nincs is mihez hasonlítani, mivel eredetiségből ugye csillagos ötös. Bár sokan azt hitték erről a Mark Millar képregény-adaptációról, hogy valamiféle Superhero Movie szintű ostobaság lesz; sőt, az első előzeteseknél végig azt a gyanút keltették, hogy egy jópofa, bénázós feelgood vígjáték lesz, de akkor most hadd cáfoljam már meg, és jelentsem ki azt a tényt, hogy 2010 eddigi legtökösebb akciófilmjéről beszélünk épp, amelybe tipikusan a tátott szájjal végignézendő bunyókat sűrítették egybe.

Mondjuk az igaz, hogy eleinte elég rendesen ingadozik a tinivígjáték és az akció közt, de szépen lassan helyreáll, ám a poénok nem vesznek el, sőt, a végére egy drámai szálat is becsempésztek. Na de majd meglátjátok.

A történet ugye mindenki számára ismert. Dave egy átlagos srác a suliból, jobban mondva az osztály lúzerebbik részéhez tartozik, igazi képregény fanatikus. Elhatározza, hogy ő bizony szuperhős lesz, mindenféle különleges képességek híján. Az internetről rendelt álruhába bújva aztán ő lesz Kick-Ass. De persze minden kezdet nehéz, így első mentőakciója közben jól elverik. De nem adja fel, másodszorra már több sikerrel jár, videója pedig felkerül a netre, majd mindenki róla kezd beszélni. Később aztán kiderül, nem ő az egyetlen, aki jelmezbe bújva próbál rendet rakni a városban. De az is világossá válik számára, hogy itt bizony nem babra megy a játék. A többit meg majd meglátjátok, tényleg egy összetett sztori alakul ki a végére.
Én személy szerint soha sem kedveltem a tipikus „egy ember a tömeg ellen” szituációkat, amelyből aztán végül az a bizonyos egy kerül ki győztesként, ám ezúttal olyan méretű balhékat láthatunk az imént említett sémával, hogy csak lesünk. Őszinte legyek? A film után én is szívesen szétrúgtam volna pár rosszarc seggét, annyira felturbóztak az adott jelenetek, amelyeket nem csak a Hit-Girl, vagy épp a Big Daddy féle kőkemény zúzások tettek tökéletessé, hanem a zenei aláfestés is sokat dobott rajtuk (Prodigyért piros pont!)

A szereplők. Nos, a Dave/Kick-Ass-t alakító Aaron Johnson szerintem teljesen korrekt választás volt a szerepre, egész jól hozza a kezdetben még bénázó srácot, akinek később persze megnő az egója. Chloe Moretz-t már láthattuk tavaly a (500) Days of Summerben, ott is volt pár jó beszólása, de most… Na a film ütősebb részéért ő felel, holott egy tizenegypár éves kislányt alakít, akit apja (Cage) faragott Hit-Girl-é. Olyan bunyókat rendez, hogy az valami hihetetlen, de ezt nem lehet (nem is akarom) leírni, maradjon meglepetés, de annyit mondok, hogy a tár-csere, valamint a lasszós megoldást kikerekedett szemekkel néztem végig. Kinek jut ilyen durvulás az eszébe? Nicholas Cage már korábban is furcsa választásnak tűnt, mint Big Daddy, de benne megint kellemesen csalódik az ember. Nem gondoltam volna, hogy ennyire jól fog neki állni a szerep, ráadásul egy rakás poénért ő a felelős. A fő gonosznak pedig Mark Strong kitűnő választás volt, de ezt már a Sherlock Holmesban is tudomásunkra hozták.

Magyarország pedig megcseszheti. Komolyan. Egy ilyen akció-dús, véres, mégis laza, ám mindvégig izgalmas filmet Ha/Ver címmel fognak behozni, ráadásul körülbelül két hónapos csúszással. Ráadásul Kick-Ass neve Zúzó lesz magyar szinkronnal. Na mindegy, ez ügyben már kitomboltam magam, csak így a filmet miután megnéztem, újra felötlött bennem, hogy aki ezt a borzalmas címet kitalálta, az vajon látta, mivel mit tesz?
Amúgy nem tudom, lehet-e kapni a képregényt itthon, mert hát rákerestem, de nem találtam sehol. Ha behozzák, tuti beszerzős!

Én komolyan csak azt tudom üzenni azoknak, akik elkönyvelték látatlanban a filmet valami ostobaságnak, hogy mindenképp adjanak legalább egy esélyt neki, mivel teljesen megváltozik a véleményük. Oké, nem azt mondom, hogy tetszeni fog majd, de biztos más lesz, mint amire számítottak. Nekem konkrétan minden képzeletemet felülmúlta, sokkal, de sokkal jobb lett, mint amire eredetileg számítottam. Pedig volt hatalmas nagy hype, láttam az összes trailert, minden netre dobott jelenetet végig néztem, de még így is maradt elég a filmre, hogy ne unatkozzak egy pillanatig sem. Szóval nálam ez egy teljesen stabil 10/10 lett. Jöhet a folytatás nyugodtan, mivel hagytak elvarratlan szálat is, ráadásul Mark Millar is tovább írja a képregényt, ám sokkal sötétebb hangulatvilágban gondolkozik a továbbiakban. Ha minden igaz, akkor idén már kezdik a forgatást.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet