2010. október 2.

Pancser Police (The Other Guys)

| | Leave a Comment
Érdekes koncepció lett az Other Guys. Pontosabban, az egyik pillanatban még élvezed a laza beszólásokat, a hirtelen helyzetpoénokat, míg pár perccel később csak a fejedet fogod, hogy lehet egy film ennyire buta. És így tovább, és így tovább, de egy idő után már csak negatívum marad.

Miután Highsmith (Samuel L. Jackson) és Danson (Dwayne Johnson), a két kőkemény zsaru egy akció során életét veszti, a New York-i rendőrségen hirtelen az összes rendőr a nyomdokaikba akar lépni. Nehéz ügy ez, mivel a város hőseiről van szó, akik minden bevetésen a maximumot hozták. Így van ezzel Terry is (Mark Wahlberg), aki mellé beosszák az addig rendőrségi könyvelő Allen-t (Will Ferrell), miután az irodában elsüti a fegyverét. Kapóra jön nekik egy új ügy, amin elindulhatnak, és bebizonyítsák, mire képesek, vagy épp mire nem.

Amikor már szinte biztosra veszed, hogy ez nem egy újabb abszurd, Ferrell-féle vígjáték, akkor csak annyit javaslok, hogy várj türelemmel, mivel akad néhány – elég sok – mélypontja a filmnek. Amilyen jól indul, később annyit veszít a színvonalából. Már ott kezdett bűzleni a dolog, ahogyan a két ász, Jackson és Johnson meghal. Aztán jönnek sorban a butábbnál butább dolgok, a viccnek szánt, nem éppen vicces jelenetek, amiket még kikapcsolt aggyal sem bírtam élvezni.

A színészgárda ellenben egész korrekt. Ferrell ezúttal sokkal inkább az intelligens figurát hozza, Wahlberg pedig próbál keménykedni, kitörni a szürke, irodai zsaruk életéből. Jackson és Johnson hatalmasak, még akkor is, ha csak egy nagyon rövid ideig szerepelnek. A parancsnok szerepében Michael Keaton szerintem abszolút korrekt választás volt. Steve Coogan sem rossz, én őt még anno a Trópusi Viharból ismertem meg. És persze Rob Riggle is jól játszik. Tehát egyáltalán nem a színészeken bukott meg a dolog, úgy gondolom, mindenki hozta a legjobb formáját.

Amúgy egyáltalán nem ilyen filmre számítottam. Nem gondoltam volna, hogy ennyire abszurd, fárasztó és párszor már idegesítő lesz. Értem itt ez alatt az olyan jeleneteket, mint amikor elmennek Ferrell volt barátnőjéhez. Akkor majdnem abbahagytam a filmet. De az is egy kiemelkedő süllyedése a mozinak, amikor Coogan lefizeti őket a jegyekkel kétszer is. Viszont az azt követő „rossz zsaru – rossz zsaru” jeleneten azért nevettem egy hangosat. Sajnos csak kevés alkalom derített mosolyra.

Ez így sajnos csak egy 5/10-es osztályzatot érdemel. Gondolom, gyakorlott Ferrell rajongóknak tetszeni fog. Azok a bizonyos vegyes érzelmek először nagyon is ott voltak, de alaposan végig gondolva csak legyintettem egyet, és rájöttem: nem ér sokat. Sok helyen egész jó kritikákat kapott, meg Imdn-n is szépen szavazgatnak rá, jelenleg 7 pont az átlaga, de lehet, hogy velem van a baj, engem nem vettek meg vele.

És akkor ismét elvesztettem a maradék kis hitemet a szinkronnal kapcsolatban. Nem tudom már, hányadik filmes beszámoló végére biggyesztem ide azt, hogy mennyire el lett szúrva a szinkron, de most is muszáj, muszáj, muszáj. Többnyire azért mindenki megkapta a hozzá leginkább illő, valamint megszokott hangokat, de néhol az egész annyira élvezhetetlen volt. Ferrell-t például már elég régóta nyomatják Kerekes József hangjával, de szerintem kicsit sem illik hozzá. Nekem róla mindig Jim Carrey jut eszembe, Ferrell-hez sokkal jobban illene valamelyik másik magyar színész, a korábbi filmjei közül. Meg az egész Ganxsta Zolee-féle narráció, hát gyerekek, nincs bajom a Zolival, de ezt nem kellett volna. Bocs, de elég rosszul vezeti fel a filmet. Úgyhogy beismerem, nem kicsit rombolt az élményen a szinkron, de nem játszott közre abban, hogy ennyire lehúztam.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet