2010. december 6.

Harry Potter és a Halál Ereklyéi - 1. rész

| | Leave a Comment
Durva amúgy, hogy hangulatilag mennyire más irányba ment el a sorozat. Persze egy halvány foszlány megmaradt az első részek gyermetegségéből, de amúgy ez már tényleg nem az a délutáni matiné. Értem ez alatt, hogy egyre keményebb dolgokat vontak be így a finálé előtt egy lépéssel. Nekem például a Félvér Herceg bevallom, nem tetszett, de a Halál Ereklyéi minden hibája ellenére az eddigi legjobb Potter-rész.

A történet ott folytatódik, ahol legutóbb abbamaradt. Dumbledore halott, Potterék pedig elindulnak megkeresni a horcruxokat, amelyek Voldemort Tudjuk Ki halhatatlanságát biztosítják. Mindez  valamivel több, mint két órán keresztül, és hát itt van a film gyengepontja. Természetesen üzleti fogás, hogy az utolsó könyvet két részre bontják - a Twilight-ra is ez vár - hiszen ameddig tudják, el akarják nyújtani, minél több zsetont ki kell préselni az emberek zsebéből. Magát a könyvet nem olvastam, de nagyon érezni lehetett, hogy egyes jeleneteket nyújtanak, ameddig csak lehet.

Ettől függetlenül rengeteg a pörgés. Olyan üldözési jeleneteket láthatunk, hogy nem hiszünk a szemünknek. Ráadásul a film végig magán hordozza a darkos hangulatot, amivel igazán megleptek, elvégre azt hittem, a sötét képi világú poszterek csak megtévesztésre szolgálnak majd. De nem, ugyanis nagyon komor, szinte már lesújtó az egész film hangulata. Ezt nagyon eltalálták.


Amit pedig mindenképp külön felhoznék, az az animációs rész. Gyerekek, azt még simán eltudtam volna nézni egy darabig. Tényleg gyönyörű lett, még ha maga a történet, amelyet az animációban vizionáltak, nem több egy Magyar Népmesénél, mégis minden kétséget kizárólag a film egyik legjobb jelenete lett.

A film közepén azonban van egy körülbelül fél órás üresjárat. Igen, amikor szinte nem történik semmi, és a dialógusok is csak mennek bele a semmibe, úgy az egészet ki lehetett volna vágni a kukába. Ez egészen addig tart, amíg vissza nem térnek Harry szülőfalujába, onnantól megint beindul minden. Sajnáltam, hogy ilyen dolgokkal próbálták hosszabbra nyújtani a dolgokat. Aztán meg van néhány igen csak nevetséges jelenet. Például amikor a sátorban azzal a tánccal próbálták oldani a feszültséget. Na, ott fogtam a fejemet. És sajnos - bár ez lehet, hogy a könyv hibája - nagyon sok régi, ismerős szereplő, akik amúgy mindig jók voltak, már csak alig szerepelnek. Persze lehet, hogy ez majd a második részben változni fog.

Aki rajongó, az persze, hogy megy, de aki esetleg már elvesztette volna a bizalmát a sorozattal kapcsolatban, az is mindenképp adjon egy esélyt a filmnek, legalábbis szerintem. Teljesen más irányba mentek el, egy nagyon is dinamikus epizód készült el. Aztán majd a második résszel kiderül, mennyire érte meg nekünk az, hogy dupla részes lett a Halál Ereklyéi. Azt majd nyáron nézhetjük, naná, hogy 3D-ben.


A moziból kifelé jövet még nagyon a hatása alatt voltam a filmnek, szerintem kapásból rávágtam volna egy 8 pontot, de mivel azóta volt időm alaposan átgondolni, mérlegelni, maradjunk egy stabil 7/10-ben. Sajnos akadtak hibák, amiket nem lett volna nehéz kiküszöbölni. De még így is egy nagyon látványos film lett, a folytatás pedig akár jöhetne most is.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet