2010. december 18.

Ördög (Devil)

| | Leave a Comment
Őszintén! Vajon velem lehet a baj, hogy mostanság nincs olyan horror, amelyre úgy istenigazából rábólintanék, vagy tényleg ennyire gyenge a felhozatal? A Devil esetében az előzetes nekem bejött anno, és bár nem lett egy túlságosan elveszett film, de azért a mérleg negatív oldalára is jócskán kerültek dolgok.

Egy irodaépület liftjébe szorul öt egymás számára vadidegen ember. A biztonságiak tudják velük tartani a kapcsolatot. Később a zsaruk is megérkeznek, akik egészen addig egy titokzatos öngyilkosság ügyében nyomoztak, ugyanis valaki kiugrott ugyanezen irodaházból. Mindeközben a liftben rejtélyes dolgok történnek.

Akadtak jó pillanatok, de sajnos nagyon sokszor buta a film. A feszültséget kis szünetekkel ugyan, de többnyire tudták tartani a szerencsére nem elnyújtott 80 perces játékidővel, ami egy icipicit talán még rövidebb is lehetett volna. Maga az alapötlet jó, és ha valaki azt hinné, hogy a film végi csattanó az, hogy a liftben ragadtak egyike maga az Ördög, akkor téved. Persze ez így van, de van még egy másik fordulat is a történet végén, ami egy idő után már kezd kiszámítható lenni, de azért nem lett túlzottan elrontva.

Amúgy a félelmetes, visszafogott zenei aláfestéssel tökéletesen megalapozzák a filmet. Ez mindvégig jelen van, kissé hátborzongatóan hat, és ez így jó is lett. Amit bántam, hogy nem túl sok jelenet játszódott a liftben, vagyis én többre számítottam. Pedig sokkal jobban lehetett volna tartani a feszültséget, ha kicsit klausztrofóbiásabbra veszik a jeleneteket. Ez sajnos nem jött át túlságosan, sajnálom is amúgy.

Egyetlen olyan jelenet sincs, ahol túlságosan is beparáznánk, egyszer-kétszer ugrottam csak meg, a hanghatások viszont nagyon ellettek találva. A szereplőkről nem igazán tudunk meg sok mindent, de ha így is lett volna, már ki is találnánk, ki közülük az Ördög. Akin meglepődtem, az Geoffrey Arend, nem számítottam rá előzőleg, de itt is ellő pár poént.


Nem bántam meg egy percig sem, hogy megnéztem, de nem is dobtam hátast tőle. Apró kis zökkenőket kiküszöbölve akár egy korrekt horror is lehetett volna, de így marad egy 6/10. Persze biztos lesz, akinek majd sokkal jobban fog tetszeni. Filózta amúgy a 7 ponton még amikor megnéztem, de mivel az nem éppen ma volt, ezért volt időm megemészteni. A közelmúlt horrorjai közt mindenképp kiemelkedőnek számít. Amúgy ez a Night Chronicles sorozat első darabja. Nem folytatásos szériáról van szó, de ha minden igaz, lesznek kis összefüggések. Kíváncsi vagyok, másodszorra mivel rukkolnak majd elő.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet