2011. január 6.

Buried

| | Leave a Comment
Az biztos, hogy jó pár éve még nem igazán néztük volna ki az egykori Van Vilder-ből, hogy egy ilyen kaliberű filmet képes lesz elvinni a hátán. Mert a Buried pontosan rajta múlt nagy részben. Nem lett hibátlan másfél óra, de ennél klausztrofóbiásabb filmet én még nem láttam.

Gondolom a történet már mindenki számára tiszta így vagy úgy. Paul Conroy egy koporsóban ébred fel. Csupán egy öngyújtó és egy telefon van nála. Eszeveszett telefonálásba kezd, a mobil lassan lemerül, és az oxigén is egyre fogy. Lassan összeáll a kép, egyre több dolog derül ki.

Amire fogadni mernék, hogy Michael Moore oda meg vissza lesz ettől a filmtől, hiszen ez úgy, ahogy van, az ő "szakterülete" is jócskán helyet kap. Ugyanis a Conroy-féle telefonbeszélgetések által szembesülhetünk azzal, hogy mennyire mocskos a rendszer, és gondolom a dokumentumfilmes Moore ha ezt a filmet megnézi, el lesz ragadtatva. Ez a gondolat akkor ütött szöget a fejembe, amikor néhol picit unalmas volt a Buried.

Mert hát nem lett egy minden percében feszes film, sajnos. Gondolom, a másfél órát amúgy is nehéz volt kitölteni úgy, hogy végig csak egy koporsónyi helyen játszódik a cselekmény. Sokszor azonban úgy voltam vele, hogy inkább lett volna rövidebb picit az egész, de pár jelenetet kivághattak volna. Néhol ugyanis elég csúnyán leült a film. Valahol azért erre számítottam, mert az ilyen one-man filmeknél előfordul, de akkor is. Ott volt a puskapor, mégsem éltek vele sokszor.

Ami viszont pozitívum, hogy a jelentős része azért nem üresjárat, sőt, nagyon is okosan, logikusan haladnak előre a cselekménnyel. Meg hát a telefon túloldalán levő emberek többnyire mind baromi idegesítőek, csak hogy kicsit még fokozzák az izgalmat. És kapunk még egy bizonyítékot arra, hogy a személyzeti igazgató a legmocskosabb munkakör a világon (ez most kicsit való életi utalás is volt, hahaha).

Összességében a Buried jó film lett, bár bevallom, kicsit többet vártam. 7 pontot kap tőlem a 10-ből. Sokakkal ellentétben nekem a végkifejlet bejött. Kellett pár perc néma csend, mire megemésztettem az utolsó pillanatokat. A gond amúgy lehet ott volt, hogy előzőleg csak jókat olvastam a filmről, és ennél sokkal többet vártam.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet