2011. április 12.

Forráskód (Source Code)

| | 1 comment
Végül úgy alakult, hogy nem bírtam ki a hazai bemutatóig, és beiktattam egy itthoni megnézésre a Moon rendezőjének régóta várt új filmjét. A Source Code azt hozta amit kell, sőt, talán még többet is.


Ez a zárt időben történő cselekmény ismerős lehet, nem egy filmben került már terítékre. Mégis sikerült fenntartani úgy a feszültséget és illant el a játékidő pillanatok alatt, hogy elfeledtette azt a tényt, miszerint egy jó párszor lerágott csonttal van dolgunk, amit kicsit megízesítettek valami mással.

A legjobban azok jártak szerintem, akik nem nagyon tudták előre, mi vár rájuk. Persze a történet vázlatosan az első negyed órában nyilvánvalóvá válik számukra is, úgyhogy nem következik nagy spoiler. Történetünk főhőse egy vonaton ébred, valaki más bőrében. Miközben próbál rájönni, mi folyik itt, a vonat felrobban. Lassan azért kiderül, hogy ő a Forráskód nevű program része, melynek segítségével folyamatosan vissza tudják küldeni a katasztrófa előtti percekbe. Lesz amúgy még néhány nem várt fordulat, de egyelőre ennyit elég is tudnod.

Maga a történet szerkezeti felépítése az, ami olyan mértékig elkap, hogy előkerül az a bizonyos szeg és kalapács, és nincs menekvés: oda vagy szegezve a székhez. Az ilyen sztorinál nem meglepőek a visszatérő momentumok minden egyes újrajátszás alkalmával, ezekben nincs hiány persze. Mégis, amit hiányoltam, az az apró részletek összerakása a cél érdekében, ez javarészt elmaradt, hősünk ehelyett a "kizárásos alapon" megoldást választja inkább. A film végére amúgy jut némi érzelgés is, ez nem sikerült olyan rosszul, mint azt hinnénk. Ellenben magát a végkifejletet - itt az utolsó perceket értem - nem tartom annyira jónak. Persze valahol azért így is a helyén van, viszont egy kicsit jobban ki lehetett volna még hegyezni.


Jake Gyllenhall elsőre nekem furcsa választásnak bizonyult egy ilyen szerepkörben. Aztán meg kellemeset csalódtam, mivel egész jól elbírt a feladattal. Viszont még mindig kitartok amellett, hogy kár ráerőltetni ezt az akcióimázst, szerintem nem illenek hozzá túlzottan ezek a keményebb szerepek. Bár igaz, itt nem annyira volt "kemény", mint mondjuk Perzsia Hercegeként (hozzáteszem, ott sem tudtam túl komolyan venni). Nekem ő mindig egy elvont Donnie Darko marad, vagy épp egy túlbuzgó karikaturista, aki egy gyilkos után nyomoz megszállottan.

Basszus, a Source Code rohadtul ajánlott film! Sok extrát nem ad, de az idődet sem veszi el. Főleg, hogy a maga szimpla másfél órájával abszolút nem is nyújtották el. Maradjunk annyiban, hogy ez most egy 8/10, de az elején még 9-et akartam adni. Kidolgozott, korrekt munka Duncan Jones-tól a Moon után; akár jöhet is egy következő film tőle. Azért egy nagyon halvány Inception után érzet megvolt.

1 megjegyzés:

  1. Eddig csupa jót hallani róla. Ez az írás is meggyőző. Jöjjön már!

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet