2011. május 12.

Halálos Iramban: Ötödik Sebesség (Fast Five)

| | 1 comment
Justin Lin elszállt. Mégpedig azért, mert most a címmel ellentétben rendesen kispórolta az autós versenyeket/üldözéseket, ezzel valahol szakítva a sorozat szellemiségével. Konkrétan egy Ocean's Eleven szálat sikerült belegyömöszölnie a játékidőbe, amellyel egy szimpla, pofonegyszerű akciófilmet tolt az orrunk alá egy jól ismert gárdával.

Magával a filmmel nincsenek globális problémák, csak néhol zavart egy-két butaság, de ezeket úgyis észreveszitek. A történet ott folytatódik, ahol legutóbb abbamaradt, a helyszín pedig Rio, ahol a helyi kiskirály zsákmányát próbálják Diesel-ék ellopni, amely egy bazi nagy széfben van elrejtve. Dwayne "K*baszott izmos Rock" Johnson pedig a nyomukban lohol.

Az, hogy ezúttal nem erőltették túl az autós versenyeket, illetve hajszákat, nekem nem igazán jött be. Sorry, ez van. Pedig sosem voltam nagy rajongója a sorozatnak, egyszer nézős filmként tekintek a korábbi részekre, de nekem valahogy mégis hiányérzetem volt. Az pedig, hogy egy fizikai képtelenségekkel túlzsúfolt akciófilmmé variálják át a dolgokat, hab volt a tortán. Nem azt mondom, hogy túlontúl rossz volt, csak másra számítottam. Bár a finálé valahol kárpótol minket a kocsikázásban, hiszen egy tényleg fasza üldözést láthatunk, de úgy egy Halálos Iramban filmhez mégis kevés volt. Főleg akkor fogtam a fejem picit, amikor végre kibontakozni készült egy éjszakai, nyílt utcai verseny, erre bumm, a jelenetet átugrották. Fuck it.

A kasztingról annyit, hogy sok korábban megismert arcot viszont láthatunk. Nekem Vin Diesel még mindig kegyetlenül unszimpatikus figura, de fel voltam rá úgymond készülve. Rock szerepeltetéséért piros pont, pláne azért a kétkezi bunyóért, amit Diesellel nyomatnak.


A szinkron pedig... na ez egy borzalom, körülbelül az egyik legrosszabb, amit eddig hallottam. A magyarosításokat nem mellőzték ("Pataki Attis bőrdzsekije"), de amivel végleg nevetségessé tudták tenni a filmet, azok a hú de vagány, vagy annak látszó szövegek, körülbelül egy gagyi vígjáték színvonalával ér fel az egész. Amitől tartottam továbbá, hogy Rock és Diesel hangja általában ugyanaz szokott lenni (Galambos Péter), ezúttal utóbbi színész kapta meg őt szinkronjának, Rock pedig csak elsőre furcsa más hanggal, amúgy simán meg lehet szokni egy idő után.

A végeredmény pedig 6/10, de 7 lett volna, ha eredeti hanggal nézem, és nem b*sszák el az élményt a fordítók. Igen, nálam rombolta az élményt. Könnyed akciófilm, némi üresjárattal, több, mint két órás játékidővel és kevés autózással. Valamikor majd újranézhető, de nagyon nem mostanában, és kötelezően real hanggal.

Stáblista közbeni jelenet megvolt? Elhiszem, hogy kell a hatodik rész, de szerintem hagytak így is elég szálat a folytatáshoz. Nekem kicsit erőltetett volt ez a "csattanó", na de majd meglátjuk valamikor, mi sül ki belőle.

1 megjegyzés:

  1. Nekem bejött. Tényleg buta volt sok helyen. Szerencsére eredeti hanggal néztem, de sok helyen oltják a szinkront.

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet