2011. december 26.

A dolog [The Thing] - 2011

| | 3 comments
Carpenter '82-es klasszikusa óta fúrta az oldalunkat a kíváncsiság, hogy vajon mi történhetett azon a bizonyos norvég bázison? Hát, most megtudtuk. Való igaz, az eredeti film egyik piros pontja az a fajta titokzatosság volt, amely körülölelte azt a bizonyos lakatlan antarktiszi bázist, ahol minden jel egy kiadós vérfürdőre utalt. Minket pedig lógva hagytak ezzel kapcsolatban, és csak a képzeletünkre hagyatkozhattunk.


Hogy milyen lett maga az előzményfilm? Korrekt, semmi több. Az igazat megvallva, minden prequelnek minimum ilyen szintről kéne indulnia. Nem hibátlan, de az, hogy figyeltek a részletekre (snassz példa tudom, de pl. hogy a balta miért került a falba), már jó jel, enélkül értelme sem lett volna. Ráadásul az utolsó képsorok úgy, ahogy vannak, felvezetik az eredeti Thinget, hogy kerek legyen a dolog.

A történet szerint norvég tudósok az Antarktiszon egy űrhajóra bukkannak, nem messze pedig egy jégbe fagyott lényt is találnak, amely később ki is szabadul. A problémát fokozza, hogy nem egy tipikus gyilkos földönkívüliről van szó, hanem egy olyanról, amely képes parazitaként terjedni, lemásolni a sejteket, felvenni az áldozat alakját. És akkor itt álljunk is meg. Sokan biztos cinikusan odavágják, hogy ez függetlenül attól, hogy előzményfilmként volt beharangozva, és tartja is magát ehhez, még remake is egyben. Nem hiába, még ha túlzás is, mert a film szerkezete, néhány fordulat, félelmetesen hasonlítanak az eredetire. Ez engem bevallom, zavart, mert némi ötlethiányról mutat tanúbizonyságot.


Ahogyan az is szúrta a szemem, hogy naná, az amcsi paleontológus csaj a legokosabb mind közül. Nyilván kellett egy főbb karakter, nem vitatom, de ezzel már be is nyelte az átlagosság az egész filmet. Kár. Itt most még elférne az is, hogy bezzeg az eredetiben nem volt csaj, és nem is hiányzott. Most meg kapásból főszereplőnek teszik meg, aki szinte a legtalpraesettebb.

Ezzel ellentétben a trükkök, a CGI-s megvalósítások nekem többnyire bejöttek. Hangsúlyozom: többnyire. Ahogyan a film klausztrofób hangulatával sem volt gond, ami már a '82-es változatban is az egyik legnagyobb pozitívumként volt jelen.

Előzményfilmnek elment, mert figyelt a részletekre, valamint a megalapozásra, önmagában számítva viszont csak egy sima tucathorror. 6/10 talán.

3 megjegyzés:

  1. Nos, nos. Nekem az eredeti nem tetszett annyira mint ahogy sokan éltetik. Nem rossz de valahogy nem az igazi. Lehet az is közrejátszik hogy túl későn láttam, mai gyerek vagyok már. ez az előzmény pedig nekem jobban tetszett. Neked hány pont az eredeti?

    VálaszTörlés
  2. 8 körül mozog a maga műfaján belül. És persze a maga idejében sokkal nagyobb cool volt, ezt valljuk be azért. Én viszonylag régen láttam, igaz azóta befigyel már a polcon, de nem tudom, hogy egy újranézés mennyire rontana az átlagon.

    VálaszTörlés
  3. Engem meglepően szórakoztatott a film, természetesen csak első körben. Lement, aztán elkezdtem gondolkodni, hogy s mint vannak a dolgok. Lényegében arra jutottam, hogy teljesen összezavart ez az előzmény/remeake nevezze aki aminek akarja-film. Kövezzetek meg, de szerintem nem figyelmesen néztem, mert nem értem, hogy a Lars nevű pasast honnan szalajtották oda a végén, mikor eltűnt, nem? Akkor arra gyanakodtam, hogy ő is a szörnyiként áldozata, de nem mutatták, szóval akár túl is élhette, vagy nem tudom. Meg a végén a másik csávó, az kicsoda, Mathias vagy ki? Szóval láttam, de nem néztem-szindrómám van szerintem. Segítsetek! :D

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet