2013. február 20.

Top 25 Filmes Csattanók: #5-1

| | 4 comments
Elérkeztünk oda, hogy finálé, dobogósok, első helyezett. Ide kattintva böngészhetsz az előzmények közt. Aki olvassa a blogot, az már így megtippelheti a győztest. Lássuk akkor.



5. Fűrész / Saw (2004)

Logikus horrorfilm, ami kultuszt teremtett, még ha ezt mindössze egyetlen korrekt folytatással tudták megidézni (na jó, a harmadik még szódával, de ennyi). Nem tudom, hogy van-e ember, aki nem látta, de az tény, hogy az a bizonyos csattanó az utolsó percekben még egyet fordít az amúgy is csavaros sztorin.

Rendezte: James Wan
Szereplők: Cary Elwes, Leigh Whannell, Danny Glover, Ken Leung


4. Hatodik érzék / The Sixth Sense (1999)

Szintén egy kultikus befejezés, hiszen ki ne úgy emlékezne erre a filmre, hogy "ja igen, amelyikben a..." Hiába, azért az áll a padlón landol, ez garantált. Már ha van olyan ember, aki bár nem látta, de mesélték neki a végét.

Rendezte: M. Night Shyamalan
Szereplők: Bruce Willis, Haley Joel Osment, Toni Collette, Olivia Williams


3. Oldboy (2003)

Nem csak az egyik legjobb csattanó, de megkockáztatom, hogy a filmtörténet egyik legjobb műve. Elvégre mit tesz az, akit évekig tartanak fogságban egy szobában, látszólag mindenféle ok nélkül, a kapcsolata a külvilággal pedig mindössze egy tévé? Hát bosszút áll. Hamarosan a remake is érkezik, amitől előre félek.


Rendezte: Chan-wook Park
Szereplők: Min-sik Choi, Ji-tae Yu, Hye-jeong Kang, Dae-han Ji

2. Hetedik / Se7en (1995)

Mielőtt David Fincher elkalauzolt volna minket a földalatti bokszok koszos világába, négy évvel korábban egy sima nyomozós filmnek álcázott remekművet tett le az astalra. A Hetedik csattanója egyszerre furfangos, összetett, és nem mellesles sokkoló is. Egy darabig még ülsz, összerakod, amit össze kell, és bang, csak nézel ki a fejedből.

Rendezte: David Fincher
Szereplők: Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey


1. Közönséges Bűnözők / The Usual Suspects (1995)

Hogy miért a Közönséges Bűnözők lett a lista első helyezettje? Mert nálam kenterbe verte a lista összes többi résztvevőjét. Ahogyan azt már megírtam annak idején, ezt a flmet nem szabad, sőt, egyenesen tilos szinkronnal megnézni, mert konkrétan lerombolja az élményt. Aki viszont eredeti nyelven vág neki ennek az észvesztő filmnek, és nem gondolkozik túl sokat közben, az nyilván úgy jár, mint én: percekig, mit percekig, órákig nem voltam képes magamhoz térni, hiszen az a bizonyos bögre-elejtéses pillanat, és ami utána következett a maradék két percben, egy életre beleivódott az emlékezetembe, és akárhányszor nézem újra Bryan Singer klasszikusát, mindig újra és újra átélem azt az érzést, amit elsőre. Ilyen durván még nem verték át nézőt a filmtörténelemben - szerintem.

Rendezte: Bryan Singer
Szereplők: Kevin Spacey, Gabriel Byrne, Chazz Palminteri, Stephen Baldwin, Benicio Del Toro, Kevin Pollack

---

Nos, ez volna az én szerény kis listám azon filmekről, amelyektől sikerült jókora hátast dobnom.

4 megjegyzés:

  1. Én sajnos beleestem az általad is említett hibába, és szinkronnal néztem a Közönséges bűnözőket, úgyhogy a 3. percben nekem már elfüstölt a csattanó...
    A Hetedikben viszont a mai napig nem értem, hogy mi volt a csavar, nekem az egy totál átlagos nyomozós film volt, teljesen kiszámítható végkifejlettel.
    A másik 3 viszont abszolút korrekt választás, nálam a Fűrésznél és az Oldboynál eddig egyetlen film se tudott nagyobb meglepetést okozni.

    VálaszTörlés
  2. Én felirattal láttam először a Közönséges bűnözőket és igen, cseppet odavert. Nálam mégis az Oldboy a nyerő, ott tényleg az állam a padlón hevert és csak bambultam, kegyetlen volt.
    A Hetedik a kedvenc filmem, imádom, de a csattanóját én sem tartom nagyra. Egyszerűen csak megtörténik, nem maga a csattanó b@sz oda, hanem ahogy tálalva van. Ahogy fel van építve. Mondjuk teljesen kiszámíthatónak azért igen nagy túlzás nevezni.

    VálaszTörlés
  3. Nekem valahogy anno brutál nagyot ütött a Se7en csattanója, de gondoltam, hogy egyedül leszek ezzel a véleménnyel, sőt. Először filóztam, majdnem az Oldboy lett a második, de mégsem.

    VálaszTörlés
  4. Ӏ'm really enjoying the design and layout of your site. It's a verу
    easy on the eyes whiсh makeѕ it much morе enjοуable for me to cоmе here and visit mоrе οften.
    Dіd you hire out a ԁeveloper to create your theme?
    Supeгb ωork!

    my page :: prweb.com

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet