2013. december 13.

kritika: Primer [2004]

| | Leave a Comment
A Primer minden szempontból egy érdekes film. Egyrészt megértem azokat, akik megnézték, és el is felejtették a fenébe, mondván, hogy ebből semmit vagy épp keveset értettek. A film ereje azonban az apróságokban rejlik, hiszen nagyon kell figyelni, és többször megnézni, minden apró mozzanatra, részletre, de még a mondatokra is odafigyelni, hogy ha nem is teljesen, de nagyjából tiszta legyen a kép.

Na, én viszont ezek közé tartozom.




Négy fiatal mérnököt láthatunk, amint munka után otthon kísérletezgetnek, és valami nagyot akarnak alkotni. Nem telik el sok idő, a csapat két részre bomlik, majd a két főszereplőnk, Abe és Aaron érdekes dolgot vesz észre az általuk készített szerkezet kapcsán. Lassan összeáll nekik is a kép, hogy ezzel a találmánnyal képesek az időutazásra. Mindent precízen megterveznek, hogy flottul menjenek a dolgok, de ahogy az lenni szokott, az ilyen helyzetek hoznak nem várt fordulatokat és konfliktusokat magukkal.

Tegyél félre mindent, amit eddig az időutazós filmekkel kapcsolatban megszoktál. Egy teljesen minimalista, brutál alacsony költségvetésből, mindössze hétezer dollárból készült mozit láthatsz, amit nem abszolút nem a látvány ad el, már ha mindez, amit látsz, és elsőre csak egy nagy katyvasznak tűnhet, eladható neked egyáltalán.


A film írója, rendezője, de még egyben a főszereplője is Shane Carruth, aki úgy döntött, hogy minden kreativitását az apróságokba fekteti, amik messze nem szúrják ki a szemünket elsőre. Vagy másodszorra. Én történetesen most láttam harmadik alkalommal, és bár utána olvashattam volna valahol a világhálón, ahol részletesen le van írva, mikre kell oda figyelni, de úgy döntöttem, ez nekem pont egy olyan film lesz, amit én magam akarok töviről hegyire megfejteni. És tényleg, egyre több és több dolog tűnik fel.

Ha meghoztam a kedved, akkor elárulom azt is, hogy a Primer mindössze 77 perces, így nagy időt sem vesz el az életedből. Részemről ajánlott a minimalista sci-fi, valamint a precíz forgatókönyvek rajongóinak. 7/10 - bár először nem adtam volna rá hatosnál jobbat szerintem.


0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet