2014. május 7.

Az ígéret megszállottja / The Pledge [2001]

| | Leave a Comment
Sean Penn rendezőként nem arról híres, hogy sietve, pörgős képkockák közepette meséli el történeteit... sőt. Így van ez a The Pledge esetében is, amely a sok lehúzó kritika ellenére nekem egész tetszett.

Valahol persze megértem azokat is, akik olvasták a film alapjául szolgáló  Friedrich Dürrenmatt regényt, és úgy húzzák a szájukat. Nekem a könyv kimaradt, de simán pótolnám a közeljövőben. Lehet, hogy azzal majd alul értékelem kicsit a filmet, de egye fene.




A történet főhőse a Jack Nicholson által alakított gyilkossági nyomozó, Jerry Black, aki éppen nyugdíjba készül vonulni, de nem szívesen teszi mindezt. Búcsú buliján sem érzi valami jól magát, nem nagyon akarja elfogadni, hogy az ő ideje lejárt. A békés nyugdíjas évek nem neki valók. Ezen az estén érkezik egy bejelentés, hogy egy nyolc éves kislány holttestére bukkantak, akit a gyilkosság előtt még meg is erőszakoltak. Jerry ígéretet tesz a lány szüleinek: megígéri, hogy megfogja találni a gyilkost. Találnak is egy gyanúsítottat, egy fogyatékos indián (Benicio Del Toro) személyében, ő azonban még a rendőrségen öngyilkosságot követ el. A zsaruk úgy gondolják, az ügy lezárva, azonban Jerry olyan dolgokra bukkan, amik nem hagyják nyugodni...

Mint ahogy azt már említettem, Sean Penn nem siet. Sokszor feledkezhetünk bele a tájakba, amik eleinte még remek hangulatot adnak a filmnek, hiszen mellé kiváló zenékkel is szolgálnak, de egy idő után én személy szerint csak időhúzásnak éreztem. És ez itt nálam egy erős negatívum, hiszen nem lett volna muszáj két órás játékidővel ellátni a filmet.

Ellenben nagyon sok minden kárpótolja a nézőt, kezdve máris Jack Nicholson zseniális, utánozhatatlan, tökéletes alakításával. Nem a szokványos Nicholson-karaktert kapjuk. Egy ízig-vérig öreguras, teljesen testhezálló alakítást láthatunk tőle, akinek már csak egyetlen dolog lebeg a szeme előtt: megtalálni a tettest. Bár az eredeti cím simán csak The Pledge, a magyar fordítás ezúttal nem ferdítés, itt tényleg szó szerint a megszállottjává válik az ügynek.

Ugyan történetileg nem egy agysebészet, amit bemutat a film, nem rúgja fel az eddig látott nyomozós filmeket, és elhiszem én, hogy leírva, könyvben ez sokkal jobb élményt nyújt, de csont nélkül sikerült végignéznem a filmet, hiába untam picit néha Penn vontatott sztorizását, én azok közé tartozom, akik nem tudják lehúzni a filmet. Egyszerűen csak magával ragadott és kész. Ja, és most láttam csak először, ez is egy régi pótolnivaló volt. Részemről 7/10.


0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet