2009. október 27.

Rémségek Cirkusza

| | Leave a Comment
Én őszintén megmondom, féltem, hogy a film ebben a kategóriában végzi. A promó képek egész szépnek ígérkeztek, a történettel sem volt különösebb probléma, de valami azt súgta, hogy amolyan Alkonyat-szintű vámpíros mese lesz az egész. Ha nem is hajszálpontosan ugyanaz a besorolás, de nagyon hajaz rá. A megcélzott korosztály biztos jól fog majd szórakozni, de én sokkal jobbra számítottam.
A nyitó jelenet még oké is volt, már majdnem leesett az a bizonyos kő a szívemről, hogy mégis jó lesz ez, nem lesz semmi baj. De aztán beindult a film, vele együtt pedig lelankadt a szám is, úgyhogy legyintettem egyet, hogy „tudtam”.
Sajnos a Rémségek Cirkusza a 14 éves korosztálynak készült. Próbálják meglovagolni ezt a szépített vámpír-hullámot, amely nekik is való, tele mindenféle csöpögős klisékkel. Sajnos a vérszívókról kialakított kép mára már nevetségessé vált, pedig a régi nagy filmek előtt nem pont így kéne meghajolni. Ráadásul ismét egy könyv-adaptációról van szó, tehát puff neki.

Nem nagyon akarom túlbonyolítani a dolgokat, mert felesleges pazarolnom a virtuális tintát: Darren 14 éves, jó tanuló környékbeli srác, aki ráadásul még a bajt is kerüli, otthon pedig azt a szokásos szöveget kapja a karót nyelt szüleitől, hogy „egyetem, állás, család”. Semmi extra nincs a srác életében, mígnem felbukkan egy szörnycirkusz a városban, amelyre sikerül egyik barátjával bejutniuk. Innentől aztán megváltozik a srác felfogása, hát még amikor ő is vámpír lesz! Igen, mert hogy Darren beáll a cirkuszba, a farkasember, a kígyóember és egyéb gnóm figura mellé.

Talán egyetlen dolog van, amellyel meg volnék elégedve: az pedig az egész film képi hangulata, de ennél többet sajnos nem tudok a pozitívum kategóriába sorolni. Bár ez is sok mindent elárul a filmről, arról, hogy kiknek is fog első célból tetszeni, sajnos. Ugyan is elég meseszerű, de hát legalább már a látványért jutalom jár. Nem baj, ha meseszerű, mert hát ez elég durván egy mese a fiatal eminens gyerekről, aki vámpír lesz, csak egy ilyen megvalósítás mellett bukta az egész.

A Rémségek Cirkusza tehát egy újabb pipa lett a modern vámpírmesék, jobb sorsra érdemelt kategóriájában. Hatalmasat csalódtam benne, nincs benn semmi extra, igazi 12-14 éveseknek való film, akik biztos jól fognak rajt szórakozni. Aki meg Twilight rajongó, azok pláne. Szóval nekik tetszeni fog, engem sajnos messze nem győzött meg.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet