2009. november 23.

G.I. Joe - A Kobra árnyéka

| | Leave a Comment
Tudom, hogy nem mai termés, csak épp idei, de a Kobra árnyéka sem úszhatja meg a boncolgatást. Még ha nem is tartozik az általam jónak vélt filmek közé, gondoltam vések róla néhány sort.

Kezdjük ott, hogy ennél a filmnél is előkerül az, mint pár korábbi bejegyzésnél: az eredetit imádtam kiskoromban, fanatikus voltam, satöbbi, satöbbi. Tehát vártam, hogy mit hoznak ki egy mozi verzióból, kíváncsi voltam, hogy a mai technikával mennyit ér egy G.I. Joe. Bár nagyon bevolt harangozva, ami nem is csoda, hiszen egy hatalmas látvány-lavina volt beígérve, amelyet persze meg is kaptunk, meg az extra kütyüket sem hanyagolták el, meg persze volt egy jó a rossz ellen séma, de nálam ennél többet sajnos nem értek el.

Kezdjük az elején. A MARS szervezet készített egy zöld folyadékot tartalmazó robbanófejet, amolyan nanoatkákkal, amelyek képesek átrágni a fémet. Egyszóval nagyon veszélyes, meg minden. A robbanófejeket természetesen ellopják, miközben azokat szállítja pár katona, aztán jönnek a Joe-k, majd elviszik a katonákat, hogy mi lenne, ha ők lennének az újoncok, meg minden.

Oké, a látvány az rendben van, de nagyon kevés a plusz dolog. Értem ez alatt, hogy pár momentumot leszámítva ezeket már láthattuk már akármelyik tömeg akciófilmben. Sajnos. De nálam itt körülbelül meg is áll a pozitívumok sora. És van rá magyarázatom is. Lássuk.
Eleve ott bukott meg nálam a dolog, hogy nagyon alaposan belecsempészték a karót nyelt hazafi fehér katona, és a jópofa, színes bőrű fekete katona srác karakterét, akik ugye egy párost alkotnak. Ez nálam már annyira sablonos, hogy nagyon. És ilyen lett egy Joe mozi, minden idők egyik legismertebb rajzfilmjéből 2009-re egy ilyen film készült.


Aztán az ellenfél ugye, a Kobrák. Ez már lehet, hogy szőrszálhasogatás, mármint ami most következik, de a Kobra maszk a rajzfilmben nem véletlenül volt tükör-álarc. Mivel a G.I. Joe a Kobrákon kívül a saját magában levő gonosszal is megküzdött, ez volt a lényege a tükör-maszknak. Itt meg… inkább hagyjuk.

Összesítve a G.I. Joe. Tény, hogy egy pörgős akciófilm, ezt aláírom. Nem spóroltak a pénzzel sem, pusztul a férgese rendesen. Csak voltak olyan gikszerek is még a fentebb leírtak mellett, hogy amikor a világ olyan átkozottul nagy veszélyben van, akkor miért az újoncokat vetik be? De ez már tényleg egy olyan baki, hogy belegondolva annyira egyértelmű. Na se baj. Nálam ez nem ért többet 5 pontnál. Ezt is jóindulattal. Sajnos. Pedig tényleg nagyon vártam, készültem rá. Lehet ez volt a baj, hogy túlságosan rá voltam készülve.

A legszomorúbbnak azt tartom, hogy amíg nekem, régről a G.I. Joe egy frankó, igazi old school rajzfilmsorozatként maradt meg, addig a mai gyerekeknek ez az egész fogalom sajnos ezzel a filmmel kezdődik, és így marad meg bennük. Ezt elszúrták, én legalábbis így vélem.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet