2010. december 28.

Az utolsó léghajlító (The Last Airbender)

| | 2 comments
Nem kicsit tartottam ettől a filmtől, tologattam is rendesen a megnézését, de végül úgy látszik, nem úsztam meg. És bár nem ültem le nagy elvárásokkal, de még azokat sem sikerült felülmúlnia. Sajnos Az utolsó léghajlító tényleg akkora egy badarság lett, mint ahogyan azt hallottam előzőleg.

Ha kicsit pontosabb akarok lenni, akkor úgy lehetne körülírni, hogy régen láttam ekkora száz perces baromságot. Sajnos a nulla történetet a látvánnyal próbálták kiegyenlíteni. A történet nagyjából annyi, hogy száz éve tűnt az el Avatar, aki mind a négy földi elemet tudta irányítani. Miután előkerül, egy testvérpár segítségével menekülni kezd rosszakarói elől.

A színészi játékok. Hát azok nincsenek. Nem azért mondom, mert körülbelül Dev Patel, a Gettómilliomos az egyetlen épkézláb színész az egész filmben. Bár itt meg pont ő volt az egyik legidegesítőbb karakter, sajnálom. Sajnos akármennyire is próbálnak a színészek néha komolyak lenni, elég siralmas, amit produkálnak.

Amúgy látványilag többnyire ott van a film. Szomorú, de itt ki is merül a pozitívumok sora. Talán még a harci jelenetek közt akad néhány jobb kivitelezés, de itt ki is fújt dolog. Valahol pedig szemétség amúgy, hogy bár ennyire rámentek a látványos helyszínekre és a jó megoldásokra, mégis elszúrták azzal, hogy utólag konvertálták át 3D-be, ahelyett, hogy az erre megfelelő kamerákkal vették volna fel már kapásból.

Shyamalan-nek néha azért sikerül melléfognia. A Léghajlító óta mondjuk már jött az egészen korrekt Devillel, de ha a korábbi filmjeit vesszük elő, akkor például az Eseménnyel sem aratott orbitális sikert. Azért remélem idővel összekapja magát, mert amúgy nem rossz rendező, csak egyszer a világon kapna egy épkézláb forgatókönyvet, és szerintem minden rendben is lenne.

Jó lenne azt mondani, hogy a kisebbeknek majd biztos jó szórakozás lesz, de sajnos néhol már annyira komolyan vették (vagy csak próbálták komolyan venni) a filmet, hogy nekik annyira mégsem ajánlom. A másik meg a forgatókönyv, hát voltak párbeszédek, amiken csak nevetni lehetett. Értékelésnek egy 4/10, gondolkoztam amúgy az 5 ponton, de sorry, nem ér meg annyit. Elvesztegetett idő volt, tényleg egy másfél órás ostobaságot láthattunk.

2 megjegyzés:

  1. "...hogy régen láttam ekkora száz perces baromságot. Sajnos a nulla történetet a látvánnyal próbálták kiegyenlíteni. "
    Azért ne túlozz,meg kell ,hogy védjem ennél 100szor rosszabb történetet is láttam már,amiről írtál is, mégis jobb pontot kapott nálad :D
    Többivel egyetértek :)

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet