2011. október 30.

Colombiana

| | 2 comments
A minőségi akciófilm hiánycikk, és ezen az arányon még a Colombiana sem fog változtatni. Hiszen ha van akciózás idén, ami feszültség helyett inkább csak némi mosolyt (nem a jó értelemben), vagy épp kellő mennyiségű ásítást csal az arcunkra, akkor meg is van a győztes. Talán még a Setup is ide sorolható, de ott legalább van egy Bruce Willis. Ez így most lehet hülyén hangzott, de értitek.


Itt azonban kivel van dolgunk? Egy cirka 40-50 kilós csajjal (Zoe Saldana), aki már kiskorában is képes volt túljárni a drogbáró embereinek az eszén, most pedig felnőtt korára orvlövésszé képezte ki őt nagybátyja, miután a lány szüleit megölték. Alapvetően tehát egy sima bosszúfilm az egész, sajnos nem a jobbik fajtából.

Nem csak ott bukott meg, hogy a nádszál-vékony lánynak senki és semmi nem állhat az útjába, egész egyszerűen a forgatókönyv sikerült nevetségesre. Pedig nem kisebb arcok írták, mint Luc Besson és Robert Mark Kamen, akiknek például a Taken is köszönhető. Simán érthető ezek után, ha az ember nagy lelkesedéssel ül le a Colombiana elé. Na jó, azért ők a rendezővel, Oliver Megatonnal karöltve már hoztak össze szégyenteljes filmet, ez volt a Szállító 3.

Szomorú volt látni, hogy míg az egyik jelenet tényleg korrekt mód lett megoldva, addig a másik egyenesen röhej. És akkor még nem is említettem a párbeszédeket, amik aztán végképp kinyírják a filmet. Zoe Saldanát pedig egyáltalán nem tudtam komolyan venni, hogy ő most egy női akcióhős, vagy micsoda. Még Jessica Biel is hihetőbb "kemény csaj" volt az A-Team-ben, pedig Saldana már a Losersben is akciózott.

Bevallom, először 3-at akartam adni a csöpögős befejezés miatt, de meglágyult a szívem, és kap még egyet (haha, micsoda jóindulat), vagyis a végösszeg 4/10. Simán kihagyható, ha eddig még nem volt hozzá "szerencséd".

2 megjegyzés:

  1. Nekem valamiért bejött... Lehet, hogy azért, mert még nagyon kevés hasonlót láttam, nem tudom, de tény, hogy jól szórakoztam. Hirtelen felindulásból adtam is rá akkor egy 7-est, ami így utólag belegondolva azért soknak tűnik, de 6-nál nem adnék neki kevesebbet. A Taken mondjuk jobb volt, de én akkora különbséget nem érzek a kettő között, bár az akció sose volt a kedvenc műfajom :D

    VálaszTörlés
  2. Igen azt olvastam nálatok, hogy neked bejött :) Nekem sem az első számú kedvenc műfajom (van ilyenem egyáltalán?), de nagyon sok meghatározó filmet láttam már, ami ebbe a kategóriába sorolható. Azokhoz képest a Colombiana, hááát... nekem valahogy nem jött át.

    VálaszTörlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet