2011. február 19.

Skyline

| | Leave a Comment
Én kikapcsolt aggyal néztem végig a Skyline-t, de még sajnos így sem sikerült berántania a maga kis szférájába. A helyzet az ugyanis, hogy hallottam jót és rosszat a filmről (nagyrészt az utóbbit inkább), kíváncsi is lettem rá, de az 5 pont alatti Imdb átlag, valamint az a tény, hogy ezt egyenesen az AVP2 rendezőpárosa tolta az orrunk elé, hát nem túl bizalomgerjesztő valljuk be.

Míg hőseink egy luxuslakosztályban buliznak, addig idegenek szállják meg a várost. Reggel csúnya ébredés, majd az ablakon kinézve egy lepusztult városkép tárul eléjük. Valahogy ki kell jutniuk az épületből, viszont rizikós a dolog, főleg a kék fény miatt. Mert aki belenéz, azt magukhoz vonzzák az idegenek, és már be is kebelezik.


Az egész mozi olyan, mintha a rendre-sorra Zs-kategóriás, magyarul gagyi filmeket készítő Asylum kicsit jobban összekapta volna magát. Azt hiszem így lehetne leginkább körülírni a Skyline-t. A helyzet az ugyanis, hogy nagyon sorozatminőség-szinten van a dolog. Ez az érzés még akkor is elkapott néha, amikor próbáltam figyelmen kívül hagyni a megannyi sorozat színészt. Scrubs rajongóknak itt van Donald Faison, míg a Dexter figyelők David Zayas-t ismerhetik fel. Eric Balfour nem éppen egy túlzottan szimpatikus színész számomra, ellenben itt nem volt vele gond.

Elmondom, mi tetszett a kasztingon kívül még. Bár nehezen indul be a gépezet, a film második fele már nem unalmas. A taktikázás, hogyan szabaduljanak ki a lakosztályból, valamint maga a menekülés. Nem szegeztek oda a székhez, mert a közepes szintet nem ütik meg ugyan, de legalább nem unatkoztam. Ehhez persze a remek látvány jól jött, mivel a rendezőpáros többnyire vizuális effektekkel is foglalkozik, sokkal otthonosabban mozognak ebben a témában, mint a rendezésben. Olyan mozikban vették már ki a részüket a látványt illetően, mint az Avatar, Vasember 2., 300, és még tényleg nagyon sokáig lehetne sorolni.


Ami miatt húztam a számat, hát az minden más. Főleg a vége, na de majd meglátjátok, hogy miért. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy tetszett-e vagy sem, mindenesetre ha lesz folytatás, nagyon érdekes utat hagytak neki. Ezzel a szállal sok mindent ki lehet hozni még. Ki tudja, talán vevő is lennék rá.

Gondban vagyok az osztályzással, mivel pár hete láttam, és bár volt időm megemészteni, de elég sokat kellett filózgatnom. Azt hiszem, ez így egy 4/10-es film lett, sajnos többre nálam nem futotta. Elég kemény B-kategória gyakorlat szükséges hozzá, hogy végig bírd ülni.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet