2011. március 11.

Filmfüggés #4

| | Leave a Comment
Ismét elérkezettnek láttam az időt, hogy egy posztba sűrítve írjak pár filmről, amelyekről amúgy nincs kedvem és/vagy időm és/vagy erőm többet írni. Ezúttal a megszokott öt helyett három jutott, csak hogy végre ezekről is ejtsek pár szót, mert már ki kellett írnom magamból.

Charlie Bartlett - Az élet iskolája
Na, ettől a filmtől annyira jó kedvem lett, hogy nagyon. Még anno megjelenés tájékán láttam félig-meddig, de nem volt túl sok épkézláb emlékem róla, aztán múltkor (jó múltkor) láttam 599-ért, be is került a gyűjteménybe. Pár hete repült a lejátszóba, a film pedig teljesen jó hangulatot áraszt. Charlie Bartlett (Anton Yelchin, akit már jó régóta nagyon bírok) gazdag anyuka gyereke, bekerül egy állami iskolába, ahova nehéz a beilleszkedés, főleg neki. Ám amikor ő lesz a suli önjelölt pszichiátere, máris nagy lesz a népszerűsége, és bele is szeret az igazgató (Robert Downey Jr.) lányába (Kat Dennings), aki ezt nem nézi jó szemmel. Néhol picit kiszámítható ugyan, ráadásul van amikor csöpögősebb a kelleténél, de azt hiszem, hogy 7/10.


Daredevil - A Fenegyerek
Na, ez eddig totál kimaradt, nem is értem, hogyan. A múltkor elcsíptem a tv-ben, és most az egyszer áldom az eget a reklámoknak, mert jót tett picit, hogy félóránként tudtam szellőztetni az agyam mellette. Nem egyszerű film, abból a korszakból, amikor több gagyi képregényfilm is érkezett, de a Daredevil esetében én kicsit rosszabbra számítottam. Matt Murdock gyerekkorában megvakult, azóta érzékei kifinomultabbak az átlagosnál jóval. Nappal ügyvéd, éjszakánként pedig ő Daredevil, a jelemzes igazságosztó. Ben Affleck nem a legjobb szuperhős karakter ugyan, de Colin Farrell zseniális volt Bullseye személyében. Michael Clarke Duncan picit már túlzás volt néhol, de Jon Favreau viccesen aszisztált Affleck mellett. Mint mondtam, rosszabbra számítottam, először 5 lett volna, de 6/10.


Collateral - A halál záloga
Ezt a filmet most néztem meg harmadszorra, de talán most először eredeti nyelven, és hát még mindig lenyűgöz. Michael Mann zseniális rendező, ezúttal is elkapta a fonalat. Amolyan éjszakai film, erről a hangulat, a Los Angeles-i bevágások és a zenék is tehetnek. Max (Jamie Foxx) taxisofőr, akinek ezúttal egy bérgyilkost, Vincent-et (Tom Cruise) kell fuvaroznia. Öt áldozat, egy éjszaka alatt. Nincs kiszállás. Olyan arcok bukkannak fel rövid időkre még, mint: Javier Bardem, Mark Ruffalo, Forest Whitaker, ja és egy mondat erejéig Jason Statham. Az van, hogy Foxx remekel a kissé visszahúzódó sofőr személyében, míg mellette Cruise az úriember bérgyilkosként egyenesen fantasztikus. Sajnos a végén a "csattanót" már előre lehetett látni, viszont a diszkós jelenet azt hiszem, mindenképp megdobja egy ponttal. Így 8/10.

0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet